29.Kasım.2023 | #1 |
Çevrimiçi
~ Www.ircforumda.net ~ |
Özel Öğrenme Güçlüğü Destek Eğitim Programı
Öğrenme güçlüğü nedir?
Öğrenme güçlüğü zeka ya da motivasyon ile ilgili bir sorun değildir. Öğrenme güçlüğü olan çocuklar tembel ya da aptal değildir. Aslında, çoğu herkes kadar akıllıdır. Sadece beyinleri farklı çalışır. Bu fark, bilgileri almayı ve işlemeyi etkiler. Özel Öğrenme Güçlüğü Destek Eğitim Programı Öğrenme bozukluğu beynin anlama, işleme, saklama, cevap verme ve iletişimle ilgili yeteneklerini etkiler. Basitçe söylemek gerekirse, öğrenme güçlüğü olan çocuklar ve yetişkinlerde görme, duyma ve anlama sonucunu edinilen bilgiler farklı işler. Bu yeni bilgi ve becerileri öğrenme ve bunları kullanmada sorunlar yaşayabilir. Öğrenme güçlüğünün en yaygın türleri okuma, yazma, matematik, mantık, dinleme ve konuşma ile ilgili sorunları içerir. Çocuğunuzda bir öğrenme bozukluğu olduğuyla yüzleşmek zor olabilir. Hiçbir anne-baba çocuklarının acı çektiğini görmek istemez; ama hatırlanması gereken en önemli şey öğrenme güçlüğü olan çocukların çoğu çocuk kadar akıllı olduğudur. Onlar sadece kendilerine uyarlanmış öğrenme programlarıyla bilgilerin öğretilmesi gereken çocuklardır. Öğrenme güçlüğü ve bozuklukları belirtileri ve semptomları nelerdir? Öğrenme bozukluğu olan bir çocuk diğerlerine çok farklı görünebilir. Kitapları seviyor ama matematik anlayamayan bir çocuk, okuma ve heceleme öğrenirken sorunlar yaşayabilir. Yine başka bir çocuk birisi yüksek sesle konuşunca onu anlamakta güçlük çekebilir. Sorunlar çok farklı olsa da hepsi öğrenme bozukluğunun işareti olabilir. Öğrenme güçlüğünü tespit etmek her zaman kolay değildir; çünkü genellikle, bir sorun olduğunu belirten tek bir belirti olabilir. Ancak, bazı uyarı işaretleri farklı yaşlarda diğerlerinden daha sık görülür. Öğrenme bozukluğu aşağıdaki alanlarda problemlere neden olur; Dinleme Konuşma Okuma Yazma Dilbilgisi Muhakeme Matematik Okul öncesi belirtiler; Sorunlarını kelimelerle ifade etmekte zorlanma Doğru sözcüğü bulmakta sıkıntı Alfabe, sayılar, renkler, şekiller, haftanın günleri öğrenmede zorlanma Yönergeleri izlemede ya da rutinleri öğrenmede zorlanma Sınırlı çizimleri boyamada veya makasla kesmede zorlanma Düğme ilikleme, fermuar çekme, ayakkabı bağlamayı öğrenmede zorlanma 4. sınıfa kadar görülen belirtiler; Harfler ve sesler arasındaki bağlantıyı öğrenmede zorlanma Seslerden kelimeleri yapmada zorlanma Okurken temel kelimeleri karıştırma Sürekli kelimeleri yanlış yazma ve okumada sık sık hatalar yapma Temel matematik kavramlarını öğrenmede zorlanma Zaman söylemede zorlanma Yeni becerileri öğrenmenin yavaş olması 5-8. Sınıfa kadar görülen belirtiler; Okuduğunu anlama ve matematik becerilerinde zorluk Açık uçlu test sorularını çözerken zorlanma Sevmedikleri okuma ve yazma; yüksek sesle okuma önler Tek bir belge içinde farklı aynı kelime Büyüleri Kötü organizasyon becerileri (dağınık yatak odası, masa ve düzensiz ödevler) Tartışma sırasında ve yüksek sesle düşüncelerini ifade etmede Kötü el yazısı |
|
|